Good teamwork with my love!

Tjolahopp tjolahej! :)
Hur är det med er idag i regnrusket?
Haha jag trodde jag skulle blogga massor när vi flyttade, tji fick jag,
men är väl så när tiden bara flyger iväg.
 
Förra helgen bestod av att börja med förrådet, som ska bli kontor och förråd. :)
Måste säga det att det har varit lite av en drömbild att tillsammans pysslar och fixar med allt vad det innebär med hus. :)
Det finns ju inget mysigare än att ha kvalitetstid med den man älskar,
trivs verkligen som fisken i vattnet med min älskade man i vår älskade idyll här ute på vischan! :)
 
Så i helgen har vi byggt en vägg som delar av så halva förrådet blir förråd och andra delen blir Johans kontor.
Haha jag fick hjälpa till att skruva upp plyfaskivor medans Johan sågade till dom,
märkte att jag kanske inte har tummen mitt i handen som jag trodde. ;)
Vi hann även med att måla allt vitt, gud vilken skillnad det blir så fort det får lite färg,
blir ju så mycket trevligare. :)
Även jag fick lite färg, klumpig som jag är lyckades få lite färgstänk i ansiktet
eller ska inte ljuga lyckades få färg lite här och var på mig själv. :P
 
Men var en effektiv och mysig helg med min älskling,
skönt att få lite gjort och inte bara slöa när vi är lediga tillsammans. :)
Passade även på att övningsköra när vi åkte och handlade, gick riktigt bra,
har ju börjat med att köra motorväg, så går ju lite snabbare att ta sig härifrån nu, haha.
 
 
 
 
 
 
Vi hann även med lite besök av nära och kära,
så lite go-fika lyckades vi klämma in mellan målandet och "byggandet". :)
Sesselurven blev superglad att få leka lite med Johans brors hund, jäklar vad dom busar,
haha ser så kul ut när Sessan ska fostra en valp som är typ tre gånger så stor som henne, haha.
 
Annars tuffar vardagen på väldigt bra och körkortet rullar sakta men säkert närmre och närmre. :)
Hehe snart har jag teoriprov och uppkörning, känns lite läskigt nära nu när det är bokat och allt,
är extremt nerövs inför det om jag ska vara ärlig.
Så jag hoppas att alla håller sina tummar och tår att jag kommer klara det här nu
och att nerovsiteten inte ställer till det för mig.
Jag vill ju ha det så himla mycket, för att stackars Johan ska slippa vara min privat-chaufför helatiden,
känns ju inte så snällt att han ska behöva gå upp typ mitt i natten för att skjutsa mig till jobbet.
Även om han säger att det inte gör honom något, så blir det ju när jag väl har körkortet att det kommer underlätta med väldigt mycket. :)
 
 
Det kommer ske fler stora förändringar framöver, ser framåt mot en spännade vår,
med förhoppningsvis ett körkort och lite andra saker som kommer förbättra vår vardagen. :)
Vad det är kan jag inte avslöja riktigt än men om ett tag kan jag berätta vad det är,
måste bara fastställa allt först. :)
 
Idag är jag ledig och det står plugga teori på schemat, ska se till att städa och tvätta lite också. :)
Ikväll ska vi måla andra varvet ut i förrådet/kontoret, ska försöka att hålla färgen ifrån mig den här gången,
sen ska vi självklart titta på premiären på "tillsammans med strömstedts" :)
 
Den här helgen består av jobb, haha kanske inte sådär jättetaggad men det kommer nog gå fort. :)
I veckan har jag haft en liten down-period, men man är ju inte mer än människa,
får ofast det när jag har lite obalans i kroppen, tror jag har en lite förkylning som inte riktigt vill bryta ut,
sen har jag fått tillbaka den där envisa huvuvärken vilket inte direkt gör en piggare.
Men jag är inte bitter för det, är bara att jag inte riktigt är lika pigg som jag själv tycker jag borde vara,
men är nog inget som någon mer än jag märker, haha.
 
Nej nu ska jag ta tag i körkortsboken och plugga!
 
Ha en fin dag snyggingar!
 
Puss och kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: