Dear future husband ;)

Goddag denna blåsiga fredag! :)
Den här veckan har gått så grymt fort, även fast jag inte gjort särskilt mycket.
Har för det mesta tagit det lugnt och pysslat här hemma,
har varit grymt trött hela veckan.
Men mycket är nog på grund av att jag för en vecka sen tog ur p-staven,
eftersom jag haft så sjukt mycket biverkningar av den, så nu testar vi mini-piller, Mini-PE
och hoppas att det passar min lilla känsliga kropp,
men hitills har de funkat kanon. :)
Tycker det är svårt att hitta ett preventivmedel som man passar med,
tidigare har jag ätit p-piller men det fick jag sluta med efter att jag hade fått lite förhöjt blodtryck.
 
Jag har även börjat med Champix, som ska vara riktigt bra medicin för att sluta röka,
jag har ätit dom i 2 veckor och ska jag vara helt ärlig märker jag hitlills inget minskat röksug
eller att jag får avsmak av cigg,
det enda jag märker är illamående och trötthet men de kanske försvinner om jag inte röker.
Men från och med igår kväll har jag försökt att inte röka något alls
och får hålla tummarna att medicinen ger verkan,
men som de varit idag har jag varit röksugen så får väl se om jag kan hålla mig...
Men har pappa som rökt i väldans många år klarat av att sluta röka med champix,
då ska fanimej jag också klara av det. ;)
 
I veckan annars har jag varit riktigt housewive, har städat,tvättat
och maten har stått på bordet när johan har kommit hem. ;)
Idag har jag även bakat, blev långpannebullar, dom är riktigt saftiga och goda. :)
Receptet hittar ni på : https://www.baka.se/recept/langpannebullar
 
 
 
Vår lilla tjej kommer nog börja löpa snart, det är inte lätt att vara tjej ibland,
hon har varit gnällig och trött om vart annat och väldigt ofokuserad när man varit ute med henne.
Så får väl se om det är på grund av löp hon inte har riktigt ro i kroppen.'
Haha hon är ju lite extra vaktig just nu också,
så häromdagen upptäckte jag att lill-fisen hade hoppat upp på matsalsbordet och satt där och spana,
hon skämdes en del som ni ser när hon upptäckte att jag stod bakom henne, hahahaha!
 
 
Igår var jag, Sabine och hennes barn till Ikea, jag KÖRDE upp och hem den ni,
kan säga att jag var lite sådär smått nervös, men körde lugnt och sansat,
trots att vi självklart var klara på Ikea samtidigt som alla andra slutade på jobbet
så nu har man kört i rusningstrafik också. :)
Blev som vanligt när man är på Ikea massor med ljus,
sen köpte jag rullgardiner till vardagsrummet (det blir så sjuktvarmt redan när solen ligger på.),
kuddar till sängen och någon smart anordning till lådan så vi kan ha alla våra kryddor så vi ser dom
och massa annat smått och gott! :D
 
 
Ikväll blir det riktigt fredagsmys framför Lets dance med godricka, myskläder
och på menyn står det Kyckling, Tzatziki, sallad med fetaost och ris. :)
Så nu ska jag sätta igång med Tzatzikin och salladen,
så maten är klar när min älskling kommer hem från jobbet. :)
 
 
 
Ha en fantastisk helg och ta hand om varandra! <3
 
Puss och kram!
 
 
 
 

Kommentera här: